Aktuellt datum och tid: fre 18 jan 2019, 16:00

Anna Wahlgren.com

Föräldraforum

TRÄNING 2019

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum

TRÄNING 2019

Inlägg av anna » fre 04 jan 2019, 00:41

Hej! :)

För 13:e året i rad drar jag igång en tråd som heter Träning 2019 :D

Vi tränar, och så rapporterar vi vad vi tränat i veckan varje söndag.

*Varför vill du träna?
*Har du några mål, eller något visst antal pass du vill göra per vecka?
*Vad vill du träna?

Mina egna svar:
*Jag blir SÅ mycket piggare när jag tränar mycket + att jag för det mesta har ett ganska stillasittande jobb.

*Jag sätter ett mål på 5 pass/vecka. Det är mäss-perioder och någon gång kanske man inte hinner/blir sjuk, men min strävan är 5 pass/vecka. Ett annat mål är att kunna göra 5 chins utan gummiband runt foten, något jag inte lyckades med 2018...

*Jag kommer att träna 2 ledarledda pass/vecka (cirkelpass + veckans pass), och utöver det köra 3 egna pass.
Jag utgår från "Veckans pass" som de har ett nytt uppskrivet på gymmet varje vecka. Jag har en bunt uppskrivna som jag varvar mellan.
Det är ofta mycket puls blandat med styrka i passen, och ibland är det Tabatapass.

Här peppar, tipsar, pushar och stödjer vi varandra.
Jag hade inte velat vara utan denna tråd! :heart:

Varmt välkomna - gamla som nya! :D
Första rapporten blir alltså på söndag den 6 januari.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA » mån 07 jan 2019, 01:00

Hej!

Jag är med :D

•Jag vill träna för att min kropp mår så bra av det (bättre sömn, mindre ont på diverse ställen mm) samt att jag vill bli lite snyggare :wink:

•Mitt mål är fyra pass i veckan. Jag kommer ha lite jobbigare perioder där jag inte kommer uppnå detta, men strävar mot fyra. Jag vill också springa vårruset under 30 min, något jag haft som mål i typ fem år men inte lyckats med. Men i år kanske är det året :D Jag vill också slå personligt rekord på tjejmilen. Nuvarande bästa (av två genomförda lopp) är 1:08:00.

•Jag kommer träna främst styrketräning, hemma i källaren. Av fyra pass ska minst två, helst tre, vara styrka. När det närmar sig de lopp jag är anmäld till blir fokus lite mer åt kondition.

Den här tråden är SÅ bra för mig :D Många pass blir av pga att jag vill ha lite mer att berätta om i min veckorapport :)

Jag bränner väl av veckans på en gång:

Ons: Styrketräning, helkroppspass
Lör: Styrketräning, helkroppspass
Sön: PW 50 min

Nästan :wink:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012

Inlägg av anna » tis 08 jan 2019, 09:57

Gôtt att se dig igen GulligaA - trogna följeslagare!
Bra mål och visioner!

Min vecka:

Nyårsafton f.m: Cirkel i grupp
Ons: ett veckans pass
Tors: samma pass som onsdagen
Fre: Veckans pass i grupp (extra tufft!)
Sön: Powerwalk 1 tim.

Ja, det blev en promenad på nyårsdagen också, men det var i ett så slött tempo, så jag räknar inte det.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.

Inlägg av TorsMamma » tis 08 jan 2019, 23:30

Halloj, här är jag!

Tänkte hänga med i år med, men kan inte lova att jag kommer hinna rapportera och är mina svar korta är det för att jag har lite för mycket just nu. Angenämt problem men behöver prioritera tight nu. :D :heart:

*Varför vill du träna?
*Har du några mål, eller något visst antal pass du vill göra per vecka?
*Vad vill du träna?

:arrow: Träna för att blir stark och få kroppskännedom orka mitt jobb och må bra.
:arrow: Mål är eventuellt men kanske väntar till 2020 att ta mitt svarta bälte i Karate. Antal pass blir som vanligt sön, tis och ons. Men även som instruktör innan vissa av dessa pass. Så tis 2 tim, ons 2+ tim, Sön 2 pass fm 1,5 och kväll 3 tim.
:arrow: Kommer träna Karate och Kobudo. Gå lite lugna promenader.

Nu på semestern var vi på Kap Verde och jag körde Yoga varje morgon 1 tim, det var ju super komplement till Karaten. Härliga instruktörer som var superproffsiga!
Körde igång med instruktörs kickoff i lördags och redovisning av mina 2 utbildningar på GTU1 och GTU2 (inom SISU) det var också skoj. Idag var första 2 tim för denna veckan.

Härligt ni är alla med och igen ursäkta för att jag förmodligen kommer ge korta svar eller glömma/inte hinna svara ibland, men läser lovar jag. :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:

Inlägg av anna » ons 09 jan 2019, 09:54

:)
Fint att ha med även dig TorsMamma! :)
Det kanske blir som det brukar - bara vi tre... Eller så dyker det upp några nya! Alla är SÅ välkomna! :)

Kram Anna

Inlägg av anna » mån 14 jan 2019, 00:38

Inga nykomlingar??

So far, so good;) 5 pass:
Mån: Cirkel i grupp. Ny cirkel nu som vi kör nästkommande 8 veckor. Annorlunda och jobbig!
Tis: Tabata
Ons: Veckans pass som vi gjorde förra fredagen (fast 2 färre reps av de 2 första):
10 boxjumps, 12 burpees, 14 kettlebellswings, 16 fällkniv x 8 varv
Fre: Veckans pass i grupp: 50 utfalssteg med vikt, 40 långa situps, 30 kb-swings, 20 squats, 10 burpees x 3 varv.
Lör: samma som fredagen fast själv.

Kram Anna

Inlägg av TorsMamma » mån 14 jan 2019, 16:48

Heja dig Anna!

För mig inte så mycket.... Tis 2 tim fast inte massor och sön 4,5 tim varav 1,5 ok. Har lite för mycket att göra. Åker på affärsresa över helgen som kommer också. Så inte så mycket händer nu.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:

Inlägg av GulligaA » mån 14 jan 2019, 22:44

Hej alla :D

Kul att du är med också, TorsMamma! Det gör inget om man glömmer rapportera, bara man kommer ihåg att träna :wink:

Bra vecka för er, tjejer :) Jag blev förkyld, igen :(

Mån: Styrketräning, helkroppspass i supersets, hemma.
Tis-fre: snor
Lör: Längdskidor 3 km. Tänkte först inte räkna det som ett pass, tog det så lugnt tyckte jag. Men att döma av träningsvärken jag fick dagen efter, så nog var det träning allt :D
Sön: Styrketräning, helkroppspass. Supersets, hemma. Kör nästan alltid supersets, sparar tid och ger lite mer flås.

Den här veckan ska jag till Göteborg tors-sön för dop av brorsdotter. Har inte bestämt mig för om jag orkar släpa med mig träningskläder. Vi får se.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012

Återgå till Kackelforum