Aktuellt datum och tid: lör 23 feb 2019, 15:04

Anna Wahlgren.com

Föräldraforum

TRÄNING 2019

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
 
Inlägg: 4258
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna » mån 11 feb 2019, 16:25

Jaha, då var det rapportering igen! :)

5 pass:
Mån: cirkel i grupp
Tis: 10 armh. på tå, 20 boxjumps, 30 slamballkast, 40 burpees, 50 dips, 60 fällkniv. X 2.
Tors: Tabata
Fre: Veckans pass i grupp: 20 situps. 30 armhävningar, 40 dips, 50 squats. X 5.
Lör: samma fast själv.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.

 
Inlägg: 10847
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma » mån 11 feb 2019, 17:24

Halloj, vad duktiga ni är!!!

Min träning går stadigt NERÅT.... :o

Förra söndagen gjorde jag inte mitt fm pass för Klass 1 varning och alla bads stanna hemma. Denna veckan mest intruktör tis 2 tim och 1,5 tim egen träning och sen instruktör 3 tim em på söndagen. Onsdagar är inställda just nu för mig och min nacke, samt för jag har annat jobb att göra just då. Men denna terminen blir mera en "övergång" för att kunna ladda på efter sommaren som jag ser det.

Puss på er! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:

 
Inlägg: 315
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA » mån 11 feb 2019, 20:44

50 dips :shock: ! :shock: ! Vilar ni något under tiden? Vilka starka triceps du måste ha :D
Starkt jobbat ändå, TorsMamma :) Bra att du ser framåt och har målet klart för dig :heart:

Blev bara en 50%-ig ökning denna gång :wink:

Ons: styrka, hela kroppen, hemma
Lör: jogging, 6 km. Låååångsamt :D
Sön: styrka, hela kroppen, hemma. Dock med väldigt få benövningar pga väldans träningsvärk från joggingen.

Var SÅ himla nära att det inte blev något pass igår. Klockan var mycket, trött efter en dag på badhuset och jobb som skulle göras. Men jag lyckades övertala mig själv :D Så nöjd :)

Ha en bra vecka!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012

 
Inlägg: 10847
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma » mån 11 feb 2019, 23:17

Härligt GulligaA!

Ja, jag håller med GulligaA, jag kan inte göra EN ENDA DIPS!!! INTE EN! :o
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:

 
Inlägg: 4258
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna » sön 17 feb 2019, 18:13

Hej! :)
Jag kan inte göra 50 dips på raken, jag får pausa då och då.
Men att du inte klarar en enda TorsMamma? Tänker du rätt på vad dips är? Eller tänker du på chins? För DET klarar jag inte en enda! :shock:
Armar är inte min parad-gren även om jag absolut blivit bättre på det med åren! Och jag ser faktiskt äntligen resultat!! :)

Bra där GulligaA att du gjorde träningen fast du egentligen inte alls ville! Då är man stolt efteråt!

TorsMamma, när du är instruktör - jobbar du något själv då, eller visar du mest?

Det blev 6 pass denna vecka. Lite för att "bunkra upp" så att snittet på 5 pass/vecka ska hålla över året. Vi ska till Amsterdam med 2 vänner i slutet av mars t.ex, och då lär det inte bli mycket tränat mer än att gå massor.

Mån: Fick tyvärr inte plats på cirkeln :( Så jag körde ett av de värsta veckans passen som jag hade uppskrivet. Ett med 100/90/80 etc, av olika saker och 5 burpees mellan varje.
Tis: ett veckans pass med mycket puls.
Tors: 3000 m rodd uppblandat med annat.
Fre: cirkel i grupp. Ett terrorpass denna gång :shock: med bl.a 80 däckvält med 70-kilosdäck... Jag har ont i ryggen. Tror inte det är bra att de sätter ihop pass med så många repetitioner i sträck. Man tappar tekniken och orkar inte lyfta på rätt sätt till slut när man är så trött.
Lör: Var med på 2 ledarledda pass på raken. "Fort-gjort" 25 minuter/styck. Det var Boxmix och styrka. Kul att göra något annorlunda!
Sön: Powerwalk med sambon.

Imorgon ska jag på Multiscan-test. Det ska bli VÄLDIGT intressant! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.

 
Inlägg: 10847
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av TorsMamma » mån 18 feb 2019, 13:02

Halloj,

Bra jobbat Anna, ja när du sa det tänkte jag nog först chins för att vara ärlig. Men dips..... Inte så många skulle jag tror där heller.

Det är lite olika, beror lite på hur många de är, har vi udda kan jag ibland hoppa in lite grann. Ibland visar jag och då måste man ju TA I så de andra blir inspirerade. :P men ibland kan jag bara STÅ och gapa och räkna 1 tim. Så det är ganska olika.

Just igår blev en svettig dag! :D Har kört mina 6,5 tim egen och instruktörs tider.

PUSS OCH KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:

 
Inlägg: 315
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av GulligaA » tis 19 feb 2019, 00:05

Hej!

Men vad bra ni kämpat på! Vilka pass, anna :D Men får man ont är det kanske inte så bra :-k Det där med att behålla tekniken är ju jätteviktigt. Vad säger de andra som är med i passen, någon som tycker lika?

Jag hade också planer på att bunkra lite med passen den här veckan, så trots ensam med barnen och aktiviteter och laga mat åt barn med massa kompisar hemma så verkligen tryckte jag in träning tis och ons, och sen...SJUK :cry: Ingen vanlig förkylning, misstänker influensa. Börjar hämta mig nu. Men den här veckan blir nog lugn.

Tis: crosstrainer, 30 min. (20 min intervaller med 5 min uppvärmning och 5 min nedvarvning)
Ons: styrka, hela kroppen, hemma.

Så nu ska jag bara ta hand om mig själv och bli riktigt frisk. Samt försöka äta lite bra mat :) Eftersom jag varit sjuk har mannen stått för maten, vilket inneburit pizza, makaroner och korv samt mycket mackor :roll:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012

 
Inlägg: 4258
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn

Re: TRÄNING 2019

Inlägg av anna » tis 19 feb 2019, 10:26

:)
TorsMamma, ja det är en stor skillnad på chins och dips! Tror nog säkert du klarar en hel del dips, du verkar vara en stark tjej! :).
Intressant med instruktörsbiten! På gymmet där jag jobbar är det väldigt olika. På vissa pass är instruktören med och jobbar lika mycket som vi, och på cirkeln och veckans pass står de "bara" och ropar tider, mellantider och allmänt push :).

GulligaA, vi är några stycken som diskuterar efter passen om saker som är extra jobbiga. Det är väl ingen som är så förtjust i om det är så många däckvält på raken t.ex. Just däckvälten handlar ju mycket om teknik. Det gäller att böja benen, komma ner långt och få med sig däcket.
Det gör man bra i början, men ju tröttare man blir desto sämre blir tekniken... Till slut krummar man ihop sig över däcket och lyfter med ryggen. :? Och så är vi inte så glada när det är väldigt många burpees på rad heller. Så som för någon vecka sedan när det var 5 minuter burpees som avslut... :shock:
Attans att du skulle bli sjuk när du hade så mycket träningsplaner!! :( :( :( Det är väl rätt typiskt!
Krya på dig nu, och ta hand om dig! :heart:

Igår var jag alltså på multiscantest! Mycket intressant!
Jag fick toppbetyg på allt, verkligen kul! :) T.ex mer muskelmassa än normalt vilket förvånade - men gladde mig! De sa att jag var "ett skolexempel" :lol:
Jag ska helt enkelt fortsätta att äta och träna precis som jag gör :).

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.

Föregående

Återgå till Kackelforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster